Інформаційна технологія обґрунтування та формування ціннісної пропозиції
DOI:
https://doi.org/10.30837/0135-1710.2024.183.046Ключові слова:
аналіз, бізнес-процеси, вимоги, клієнти, конкурентоспроможність, потреби, цінністьАнотація
Об’єктом дослідження є процес формування ціннісної пропозиції. Предметом дослідження є інформаційна технологія обґрунтування та формування ціннісної пропозиції як інструмент автоматизації цього процесу. Доступні засоби бізнес-аналітики орієнтовані на автоматизацію статистичної обробки даних за пошуковими даними клієнтів. Але ці засоби не враховують зміни у вимогах та вподобаннях клієнтів, які спираються на досвід використання того або іншого продукту. Тому теоретичні та прикладні дослідження особливостей застосування новітніх методів та засобів інформаційних технологій для бізнес-аналітики у створенні ціннісної пропозиції є актуальними і затребуваними.
Метою дослідження є розробка інформаційної технології формування ціннісної пропозиції, в основу якої запропоновано покласти існуючі інструментальні засоби автоматизованої обробки великих масивів даних, для визначення вимог, потреб, вподобань, пересторог та очікувань споживачів від продукту або послуги оголошеної цінності, які вони готові придбати.
В процесі дослідження розроблено поведінкову модель інформаційної технології обґрунтування та формування ціннісної пропозиції. Результати розробки цієї моделі представлено у вигляді UML Activity-діаграми, яка детально демонструє послідовність виконання процесів та взаємодію з базами даних і зовнішніми джерелами інформації. Розроблена поведінкова модель базується на інтеграції сучасних засобів автоматизації збору, обробки та аналізу даних, таких як системи бізнес-аналітики, машинне навчання та методи оцінки клієнтського досвіду. Виходячи з цієї поведінкової моделі, розроблено діаграму варіантів використання інформаційної технології формування ціннісної пропозиції, яка визначає особливості програмної реалізації цієї технології. Сформовано також варіант технологічного стека запропонованої інформаційної технології.
Посилання
Straker K., Nusem E. Designing value propositions: An exploration and extension of Sinek’s ‘Golden Circle’ model. Journal of Design, Business & Society. 2019. Vol. 5, no. 1. P. 59–76. doi: https://doi.org/10.1386/dbs.5.1.59_1.
Розробляємо ціннісні пропозиції. Як створити продукти та послуги, яких хочуть клієнти / І. Піньє та ін. Київ : Наш формат, 2018. 324 с.
Rob Fitzpatrick. The Mom Test: How to talk to customers & learn if your business is a good idea when everyone is lying to you? Founder centric, 2017. 122 p. URL: https://manuelohan.com/wp-content/uploads/2017/05/The-Mom-Test-en.pdf.
Що таке ціннісна пропозиція? Як його сформувати та навіщо це потрібно. Recommerce. URL: https://recommerce.com.ua/uk/blog/marketing-i-prodazhi/chto-takoe-cennostnoe-predlozhenie-kak-ego-sformirovat-i-zachem-yeto-nuzhno (дата звернення: 04.11.2023).
Value proposition design: How to create products and services customers want / Osterwalder A. et al. John Wiley & Sons, 2014. 290 p.
Gust de Backer. Value Proposition Design. Gust de Backer. URL: https://gustdebacker.com/value-proposition-design/ (дата звернення: 15.12.2023).
Unique Value Proposition. Harvard Business School. URL: https://www.isc.hbs.edu/strategy/creating-a-successful-strategy/Pages/unique-value-proposition.aspx (дата звернення: 19.11.2023).
Краще спитати клієнта. Що таке Customer Development і для чого він потрібен? Vector. URL: https://vctr.media/chto-takoe-customer-development-i-dlya-chego-on-nuzhen-137967/ (дата звернення: 04.12.2023).
Customer experience: поняття, шляхи вимірювання та покращення. VoIPTime. URL: https://www.voiptime.net/uk/customer-experience.html (дата звернення: 26.01.2024).
Як будувати ефективні маркетингові комунікації в B2B та B2C? AIN. URL: https://ain.ua/2023/12/21/yak-buduvaty-efektyvni-marketyngovi-komunikacziyi-v-b2b-ta-b2c/ (дата звернення: 28.01.2024).
Retkutė K., Davidavičienė V. Application of Multichannel Access and Customer Journey Map in the Context of Innovative Business Projects. Innovation and Sustainable Development. 2021. Vol. 2, no. 1. P. 100–120. (дата звернення: 20.03.2024).
Customer journey map. SendPulse-Academy. URL: https://sendpulse.ua/ru/support/glossary/customer-journey-map (дата звернення: 26.03.2024).
Bourne Gastezzi C. E., Fernández Rodríguez M. M., Castillo A. Theoretical foundations on Customer Experience (customer experience, NPS, CSAT, CES, Service Balcony, Journey Map). Journal of business and entrepreneurial studie. 2024. Vol. 8, no. 2. URL: https://doi.org/10.37956/jbes.v8i2.364 (date of access: 04.12.2024).
Steven G. Blank. The Four Steps to the Epiphany. Successful Strategies for Products that Win. 45 р. URL: https://web.stanford.edu/group/e145/cgi-bin/winter/drupal/upload/handouts/Four_Steps.pdf (дата звернення: 02.02.2024).
LTV, CAC, CRR, CSAT та NPS: що це та як виміряти. ITForce. URL: https://itforce.ua/blog/ltv-cac-crr-csat-nps/ (дата звернення: 25.11.2024).
Реалізація методу аналізу ієрархій при прийнятті рішень / Ю. О. Щипський та ін. Сб. матеріалів конф. Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності. ВНТУ. 2020. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/pmovc/pmovc20/paper/viewFile/10515/8787 (дата звернення: 04.01.2024).
Кучерук О. Я. Оптимізація структури асортименту промислового підприємства методом аналізу ієрархій / О. Я. Кучерук, Р. І. Кучерук. Бізнес-навігатор. 2021. № 2 (63). С. 140-144.
What is a SWOT Analysis? How To Use It for Business. Business News Daily. URL: https://www.businessnewsdaily.com/4245-swot-analysis.html (дата звернення: 04.01.2024).
Team P. What is SCRS and Why It's Among the Best Business Analytical Tools. PESTLE Analysis. URL: https://pestleanalysis.com/scrs/ (дата звернення: 15.10.2024).
Guide to the SFA Matrix. Lucidity. URL: https://getlucidity.com/strategy-resources/guide-to-the-sfa-matrix/ (date of access: 18.09.2024).
How to use machine learning for customer segmentation | Whites Agency. Whites Agency. URL: https://whites.agency/blog/how-to-use-machine-learning-for-customer-segmentation/ (дата звернення: 04.08.2024).
Потапенко А.О., Шеховцова В.І. ІТ-інновації у фінансуванні та управлінні житловим будівництвом: від аналізу до практичних стратегій. Scientific Progressive Methods and Tools: 3rd International Scientific and Practical Conference, Латвія, 6-8 березня 2024. Riga: Avots, 2024. С. 228-231.
Розуміння клієнта за ціннісною пропозицією. NewtonX. URL: https://www.newtonx.com/article/understanding-your-customer-with-the-value-proposition-canvas/ (дата звернення: 30.03.2024).