Вдосконалення методології управління ІТ-послугами підприємства

Автор(и)

  • Олександр Вячеславович Петриченко Харківський національний університет радіоелектроніки, кафедра ІУС, Україна https://orcid.org/0000-0002-1319-5041

DOI:

https://doi.org/10.30837/0135-1710.2021.177.004

Ключові слова:

інформаційна система, експлуатація, багатокритеріальна оптимізація, якість системи, теорія категорій

Анотація

В статті розглянуто питання вдосконалення існуючої методології управління послугами з метою автоматизації робіт з управління експлуатацією веб-базованих інформаційних систем управління підприємством. Виявлено основне протиріччя, що утруднює використання існуючої методології управління послугами для управління експлуатацією веб-базованих інформаційних систем. Вдосконалено існуючу методологію управління послугами шляхом введення нових концептів. Розроблено концепцію управління експлуатацією веб-базованої інформаційної системи управління підприємством. Створено візуальну модель онтології управління ІТ-послугами веб-базованої інформаційної системи. Отримано категорні моделі, які встановлюють взаємодію основних описів вдосконаленої методології управління IT-послугами підприємства на різних стадіях життєвого циклу управління інформаційної системи.

Біографія автора

Олександр Вячеславович Петриченко, Харківський національний університет радіоелектроніки, кафедра ІУС

кандидат технічних наук, докторант кафедри інформаційних управляючих систем ХНУРЕ. Наукові інтереси: web-базовані інформаційні системи. Адреса: Україна, 61166, м. Харків, пр. Леніна, 14.

Посилання

ISO/IEC 20000-1. Information technology - Service management - Part 1: Service management system requirements. Third edition 2018-09. Geneva: ISO Copyright Office, 2018. XX p.

Levykin V., Ievlanov M., Neumyvakina O., Petrichenko O. Development of model of a web-based information system control problem // Technology audit and production reserves. 2021. № 1,2 (57). P. 25-31. DOI: 10/12287/2706-5448.2021.225067.

Левыкин В.М., Евланов М.В., Керносов М.А. Паттерны проектирования требований к информационной системе: моделирование и применение: монография. Харьков: ООО «Компанія СМІТ», 2014. 320 c.

Дейт К. Дж. Введение в базы данных, 8 издание. М.: Издательский дом «Вильямс», 2006. 1328 с.

Артамонов И. В. Бизнес-транзакции: характеристики и отличительные особенности // Бизнес-информатика. 2012. No 2 (20). C. 29-34.

Ділові транзакції / Microsoft Build. URL: https://docs.microsoft.com/uk-ua/dynamics365/project-operations/psa/basic-business-transactions (дата звернення 04.05.2021 р.).

Танненбаум Э. С., Уэзеролд Д. Компьютерные сети. СПб.: Питер Пресс, 2019. 960 с.

Флейшман Б.С. Элементы теории потенциальной эффективности сложных систем. М.: Советское радио, 1971. 224 с.

Евланов М.В., Неумывакина О.Е., Карамышева А.Ю. Глобальные цели поставщика и потребителя ИТ-услуг // Восточно-европейский журнал передовых технологий. - 2012. - № 5/2 (59). - С. 12-17.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Петриченко, О. В. (2021). Вдосконалення методології управління ІТ-послугами підприємства. АСУ та прилади автоматики, 1(177), 4–12. https://doi.org/10.30837/0135-1710.2021.177.004