Вибір підмножини методів розробки інтерфейсу мобільного застосунку для вивчення мов
DOI:
https://doi.org/10.30837/0135-1710.2024.182.042Ключові слова:
мобільний застосунок для вивчення мови, інтерфейс користувача, експертне оцінюванняАнотація
Проведено аналіз відмінності процесу розробки інтерфейсу в мобільних застосунках для вивчення мов від процесу проєктування інтерфейсу користувача для інших різновидів ІТ-продуктів. Аналіз показав, що мобільні застосунки, які використовуються для вивчення мов, мають специфічні характеристики та принципи розробки інтерфейсу користувача.
Основою відмінності є специфіка технічної побудови мобільних пристроїв та контекст їх використання. В рамках мобільних застосунків з вивчення мов виділені дві категорії таких застосунків: спеціалізовані, які розробляються для курсів з вивчення мов; загальні, які розробляються для всіх, хто хоче вивчити мову самостійно.
Особливість виконання етапу проєктування інтерфейсу в мобільних застосунках для вивчення мов та необхідність врахування на цьому етапі відмінностей інтерфейсу користувача обумовлюють необхідність аналізу існуючих методів розробки інтерфейсу для виявлення особливостей залучення користувачів у процес розробки мобільних застосунків.
Розглянуто основні існуючі методи розробки інтерфейсу, які використовуються під час проєктування інтерфейсів мобільних застосунків для вивчення мов.
Встановлено, що жоден з цих методів не має значних переваг, які б дозволили рекомендувати цей метод як найбажаніший інструмент розробки користувацького інтерфейсу мобільного застосунку. Для вирішення задачі визначення та планування дій відносно необхідних методів розробки інтерфейсів мобільних застосунків для вивчення мов запропоновано адаптувати метод експертного оцінювання. Під час адаптації методу експертного оцінювання до особливостей вирішення задачі основна увага приділена вибору методу збору оцінок окремих експертів. Для цього запропоновано створення опитувальників для обох груп експертів (користувачів і команди розробки). Проведено апробацію адаптованого методу під час вирішення зазначеної задачі в ІТ-проєкті розробки мобільного застосунку з вивчення мов.
Посилання
ДСТУ ISO/IEC/IEEE 15288:2016 Інженерія систем і програмного забезпечення. Процеси життєвого циклу систем (ISO/IEC/IEEE 15288:2015, IDT). [Чинний від 2018-10-01]. Вид. офіц. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2018. 80 с.
Настанова до Зводу знань з управління проєктами. Настанова PMBOK. Сьоме видання. Стандарт з управління проєктами. Project Management Institute, Inc., 14 Campus Boulevard Newtown Square, Pennsylvania 19073-3299 USA, 2021. 370 с.
Мобільні інформаційні системи [Електронний ресурс]: опорн. консп. лекцій / уклад. Н. Г. Яцків. Тернопіль : ТНЕУ, 2016. 60 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/25381
Clark J. Designing for Touch. 2015. 169 p.
Nalwaya A., Paul A. React Native for Mobile Development: Harness the Power of React Native to Create Stunning iOS and Android Applications. APress, 2019. 237 p.
Мобільний веб-додаток, який тип обрати для розробки. WEB(CASE). URL: https://webcase.com.ua/uk/blog/cho-takoe-mobilnoe-web-prilozhenie/ (дата звернення: 28.09.2024).
Raskin J. The Humane Interface: New Directions for Designing Interactive Systems. Addison-Wesley Professional. 2000. 233 p.
12 best language exchange apps and websites in 2024. Preply Blog. URL: https://preply.com/en/blog/language-exchange-app/ (дата звернення: 28.09.2024).
Блинова Н.М., Кирилова О.В., Долженко М.В. Дидактичний потенціал мобільних застосунків для вивчення англійської мови як іноземної. Вісник університету ім. Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і псохологія». Педагогічні науки, 2023, №1 (25). С. 184-193.
User interface це не просто прикраса продукту. FoxmindEd. URL: https://foxminded.ua/user-interface-tse/ (дата звернення: 28.09.2024).
Васильцова Н.В., БурковськаА.С. Аналіз структури та методів побудови інтерфейсів мобільних застосунків для користувачів веб-сайтів вивчення мов. Proceedings of the XV International Scientific and Practical Conference «Distance education as the main problem of young people» (December 26 - 29, 2023) Madrid, Spain: International Science Group. 2023. P. 293-302. URL: https://isg-konf.com/distance-education-as-the-main-problem-of-young-people/
Інтерфейс мобільних додатків: ключові принципи, критерії оцінки та помилки. Wezom. URL: https://wezom.com.ua/ua/blog/dizajn-interfejsov-mobilnyh-prilozhenij (дата звернення:).
Microlearning: як просто та ефективно організувати навчання для команди. Cases Media. 2023. URL: https://cases.media/article/microlearning-yak-prosto-ta-efektivno-organizuvati-navchannya-dlya-komandi (дата звернення: 28.09.2024).
The Power of Customer Feedback in Improving Website Performance. SurveySensum. 2023. URL: https://www.surveysensum.com/blog/power-of-customer-feedback (дата звернення: 28.09.2024).
Common UI Elements and How to Use them in Mobile App Development. CodeCoda. 2021. URL: https://codecoda.com/en/blog/entry/common-ui-elements-and-how-to-use-them-in-mobile-app-development (дата звернення: 28.09.2024).
Mobile App Architecture & HoW To Start Building One. Intellectsoft. 2023. URL: https://www.intellectsoft.net/blog/mobile-app-architecture/ (дата звернення: 28.09.2024).
In-App Survey Design: Tips, Best Practices And Great Examples From SaaS. Userpilot Blog. 2022. URL: https://userpilot.com/blog/in-app-survey-design-best-practices/ (дата звернення: 28.09.2024).
Gamification in Education: Benefits, Risks, Examples. KeenEthics. 2023. URL: https://keenethics.com/blog/simulation-gamification-of-education (дата звернення: 28.09.2024).
Paired Comparison (Methods, Examples, Tools). OpinionX. 2020. URL: https://www.opinionx.co/research-method-guides/paired-comparison (дата звернення: 28.09.2024).
Пономарьов А.В. Встановлення узгодженості результатів експертного оцінювання / А.В. Пономарьов, науковий керівник – доцент Козлов Ю.В. Радіоелектроніка і молодь у ХХІ столітті : матеріали 25-го Міжнар. молодіжн. форуму, 20-22 квітня 2021 р. Харків : ХНУРЕ, 2021. Т. 4. С. 165–166.
Labijak-Kowalska A., Kadziński M. Experimental comparison of results provided by ranking methods in Data Envelopment Analysis. Expert Systems with Applications. 2021. Vol. 173, № 114739. DOI: https://doi.org/10.1016/j.eswa.2021.114739