Модель циклу виявлення і використання знань в знання-ємних бізнес-процесах
DOI:
https://doi.org/10.30837/0135-1710.2018.175.014Анотація
Розглянуто особливості та структура знання-місткого бізнес-процесу (БП). Показано, що такі БП реалізують цикл постійного вдосконалення шляхом доповнення моделі новими послідовностями дій і адаптації існуючих послідовностей з тим, щоб підвищити ефективність досягнення результатів БП з урахуванням змін в предметній області і нових зовнішніх впливів. Необхідною умовою вдосконалення таких БП є виявлення неформальних знань про виконання процесів у результаті аналізу їх поведінки. Запропоновано модель циклу виявлення і застосування знань при виконанні знання-місткого БП.
Відмінність запропонованого підходу полягає в тому, що адаптація моделі БП виконується не тільки після його завершення, а й під час виконання, шляхом виявлення контекстних залежностей виконання дій та імплементації їх у вигляді конфігураційних правил в системі процесного управління.
Посилання
Vom Brocke J., Rosemann M. Handbook on Business Process Management 1. Introduction, Methods, and Information Systems. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2015. 709 p. doi:10.1007/978-3-642-45100-3.
Weske М. Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2012. 403 p.
Gronau N. Modeling and Analyzing knowledge intensive business processes with KMDL: Comprehensive insights into theory and practice. Gito, 2012. 522 p.
Nonaka I., von Krogh G. Tacit Knowledge and Knowledge Conversion: Controversy and Advancement // Organizational Knowledge Creation Theory. Organization Science. 2009. Vol.20(3). P. 635-652.
Van der Aalst W. M. P. Process Mining: Discovery, Conformance and Enhancement of Business Processes. Springer Berlin Heidelberg, 2011. 352 p. doi:10.1007/978-3-642-19345-3.
Van der Aalst W. M. P. Process Mining in the Large: A Tutorial // Business Intelligence. Springer Science + Business Media. 2014. P. 33-76. doi:10.1007/978-3-319-05461-2_2.
Хаммер М., Чампи Дж. Реинжиниринг корпорации: Манифест революции в бизнесе. Пер. с англ. СПб.: Издательство С.-Петербургского университета, 1997. 332 с.
Smith E. A. The role of tacit and explicit knowledge in the workplace // Journal of Knowledge Management. 2001. №5(4). P. 311-321.
McInerney C. Knowledge Management and the Dynamic Nature of Knowledge // Journal of the American Society for Information Science and Technology. 2002. № 53 (12) . P. 1009-1018.
Cohn D., Hull R. Business artifacts: A data-centric approach to modeling business operations and processes // Bulletin of the IEEE Computer Society Technical Committee on Data Engineering. 2009. Vol. 32. № 3. P. 1-7.
Bhattacharya K., Caswell N. S., Kumaran S., Nigam A., Wu F.Y. Artifact-centered operational modeling: Lessons from customer engagements // IBM Systems Journal. 2007. Vol. 46, № 4. P. 703-721. doi:10.1147/sj.464.0703.